ביטוח בית משותף – האם הוא מכסה דליפות בגג?

כולנו יודעים כמה ביטוח דירה זה דבר חשוב.

למרות שאנחנו מקווים לעולם לא להזדקק לו, אנחנו עוד יותר לא רוצים שיגיע מצב ונצטרך אותו אבל לא נהיה מבוטחים.

למרות שאנחנו מודעים לסיכון של מגורים בדירה ללא ביטוח דירה, רבים לא מודעים לחשיבות של ביטוח השטחים המשותפים בבניין דירות – ביטוח בית משותף.

מה זה ביטוח בית משותף, ומה הוא מכסה?

 

כיצד מוגדר בית משותף?

בית משותף הוא למעשה מתחם מגורים בו ישנה יותר מיחידת דיור אחת. כלומר, בין אם זהו מגדל בן 25 קומות ובין אם בניין עם 2 קומות, זהו בניין דירות משותף וההמלצה שלנו היא לעשות ביטוח בית משותף.

 

אבל מה זה ביטוח בית משותף בכלל?

כפי שביטוח דירה מכסה את המבנה  והתכולה ומעניק כיסוי ביטוחי לנזקים שעלולים להיגרם לדירה, כך ביטוח בית משותף מעניק כיסוי ביטוחי לחללים המשותפים בבית משותף ולתשתית המשרתת את הבניין כולו: הלובי, הגג, המעלית, המדרגות, המבואה, החצר וכדומה.

 

מהם הסיכונים אליהם חשופים דיירי בית משותף?

דיירי בית משותף חשופים למספר נזקים וזקוקים לביטוח כדי שלא יצטרכו לשאת במלוא התשלום:

  • נזקים העלולים להיגרם לרכוש המשותף

נזקים שנגרמים מסיבה זו או אחרת לחללים המשותפים בבניין או לתשתית המשותפת: מעלית שנתקעה, דליפות בגג, נזקים למערכות החשמל או המים וכדומה.

 

  • סיכוני חבות

כאשר מבקר בבניין אדם או בעל מקצוע ונגרם לו נזק במהלך ביקורו, דיירי הבניין עלולים להיות מחויבים בתשלום הפיצויים לניזוק. סיכוני החבות בעיקר כוללים חבות מעבידים לבעלי מקצוע כגון שיפוצניקים, גנן, אב בית, טכנאי וכדומה וכן אחריות ביטוחית לצד ג' – אורחי הדיירים, נותני שירות וכדומה.

 

  • נזק משמעותי לבניין המגורים

נזק משמעותי שנגרם למבנה. זהו למעשה הסיכון הגדול ביותר והחלק החשוב ביותר של הביטוח. במקרה בו לבניין אין ביטוח בית משותף ונגרם נזק משמעותי שהרס את הבניין, בעלי דירות מבוטחים יוכלו לקבל פיצוי אך לא יהיה ניתן להקים את הבניין מחדש אם לדיירי הבניין אין יכולת להשתתף בהקמה. ביטוח בית משותף מכסה נזקים אלו.

 

מה חשוב לבדוק לפני שעושים ביטוח בית משותף?

ראשית כל חשוב לבדוק שהביטוח מגן עליכם מפני תביעות שיבוב, היינו תביעות של חברת הביטוח נגד דיירי הבניין שלכאורה הנזק נגרם באשמתם. כמו כן יש לבדוק האם יש תקרה לכיסוי שמקבלים בביטוח צד ג', ומהי ההשתתפות העצמית הנדרשת מהדיירים במקרה של נזק.

 

האם ביטוח בית משותף מכסה דליפות בגג?

כן. ביטוח בית משותף מכסה נזקים שנגרמו לחללים והתשתית המשותפת של הבניין: זה כולל את הלובי, חצר משותפת, מעלית וכן את הגג. גג זה בדיוק מסוג הדברים שעלולים להיגרם להם נזק שלא ניתן לכסות בביטוח דירה רגיל, וכן חשוב לא לחסוך ולעשות ביטוח דירה משותף כדי שתהיו מכוסים בכל מצב.

 

רעפים