בור חלחול עשה ואל תעשה

כללי

המערכת החורפית בישראל היא לא זו שאנחנו מכירים מארצות הברית או מאירופה אך היא בהחלט יודעת לספק את המספרים שלה. מדי חורף אנחנו נהנים ממערכות גשם שעוזרות לחקלאות, לכינרת ולמאגרי המים השונים בישראל. מעבר לעובדה המשמחת שהכינרת שלנו משלימה פערים, הגשם, אם נרצה או לא, מגיע לאזורים אחרים ועלול לגרום לנזקים. פעמים רבות אנחנו סובלים משטפונות והצפות באיזור המגורים שלנו שפוגעות בתשתיות בצורה חמורה. אנחנו כאן כדי לספר לכם על פתרון שיכול לייעל את הניקוז שליד פתח הבית ולתת לכם מספר המלצות "עשה ואל תעשה".

 

בור חלחול

בור חלחול או בור ספיגה, הוא אמצעי חשוב לתהליך של ניקוז מי גשמים מהקרקע לאקוויפר ולמאגרי מי התהום. מה כל כך חשוב? המים שמועברים מטרתם להעשיר את הסביבה ולהגן עליה, כמו כן, אלמנט חשוב נוסף הוא מניעת הצפות מעל פני הקרקע. אם תרצו לחפור בור חלחול אופטימלי הקפידו להתחשב באיזור הגיאוגרפי שבו מתבצעת ההתקנה, בכמות הגשמים וסוג הקרקע. אלה המלצות "עשה" חשובות מאוד להצלחת הניקוז של הבור. המלצת "עשה" נוספת שיש לקחת בחשבון היא מידת העומק של הבור, כאשר העומק הרצוי הוא לפחות שני מטרים בשכבה החולית העמוקה.

 

מה עלול לקרות? ומה חשוב לדעת?

אם לא תתקינו בור חלחול, מי הגשמים עלולים להציף את הקרקע ולהחליש את יסודות המבנה שבקרבתם. כמו כן נזקים יכולים להיגרם גם לגינות פרטיות, ציבוריות, חניונים ומשטחים מרוצפים. לכן, אנחנו אומרים בקול ברור, אל תזלזלו ואל תזניחו את בורות החלחול. הניקוז של מי הגשמים חשובים גם להגנת הסביבה ולשימור מי התהום של מדינת ישראל.

כאמור, בורות החלחול היעילים ביותר חייבים להגיע לעומק של שני מטרים לפחות בשכבה החולית, שמצויה בבטן האדמה. את הבורות ניתן לקדוח בקטרים שונים, מ-400 ועד 800 מ"מ, נוסף לבורות הסטנדרטיים, ניתן להתקין בור ניקוז עם סוגי צנרת שונים ואביזרים שמשדרגים את פעולת הניקוז. על מנת לבחור את בור החלחול המתאים ביותר יש להתייעץ עם מהנדס אינסטלציה או יועץ מומחה בתחום וזאת המלצה חשובה ביותר. אל תעשו את זה בעצמכם! מי שקובע את מיקום הבור, עומקו וקוטרו זה המהנדס שאחראי על העבודה, לכן חשוב מאוד לקחת מישהו מוסמך שיבצע ויפקח על העבודה שלכם. מדובר בעבודה חשובה ורגישה שכן היא מתבצעת מתחת לאדמה ויכולה להתקרב לתשתיות ביוב, בנייה וצינורות כאלה ואחרים.

אם אתם סובלים מרטיבות, בעיות ניקוז ומזהים התפוררות של הקירות והרצפה בעקבות רטיבות, אל תהססו לפנות למומחים שיקדחו עבורכם בור חלחול. זה הפתרון המושלם לשליטה במפלס המים.

כמו כל תחום בחיים, הקפידו לבצע השוואות מחירים ונסו לברר על החברה שמציעה לכם שירות על מנת לגלות שמדובר במקצוענים שכבר עסקו בתחום זה בעבר.

 

תעלה