בורג' חליפה – נס מבני או תכנון מושלם

אחת הערים היפות ביותר בעולם היא העיר דובאי, היא מתאפיינת בפאר ויוקרה.

תיירים רבים לא מתפלאים מהפאר וההדר אלא מהבניין הגבוה ביותר בעולם המתנשא לגובה של 828 מטר וכולל בתוכו לא פחות מ 163 קומות.

הוא נחשב לאחד מפלאי תבל ונכונה בפי כולם בורג' ח'ליפה במאמר זה נברר את הייחוד של המגדל הזה האם הוא נס מבני או תכנון מושלם.

 

הייחוד של הבניין בורג' חליפה:

הבניין הוא גורד השחקים הגבוה ביותר בעולם ייחודו של הבניין הוא בכסף הרב שהושקע בבניה שלו מעל 1.5 מיליארד דולר התורמים שבנו את המגדל בנו אותו לכבודו של הנשיא  חליפה כתרומה וכאות הוקרה על מאמציו לסייע לדובאי לצאת מהמשבר הכלכלי שאליו נקלעה.

בניין זה מתנשא לגובה של 828 מטר ומכיל לא פחות מ 163 קומות הוא כולל בתוכו מסעדות, קניונים דירות יוקרה וגולת הכותרת תצפיות על כל העיר דובאי.

 

צורתו הייחודית של הבניין בורג' חליפה:

למגדל יש צורה אדריכלית מעניינת ומרתקת היא נעה מהצר לרחב מדובר על מספר גלילים שמחוברים אחד לשני כאשר ניתן לראות כי הבנייה של הגלילים דורגה מקצר לארוך. המבנה של המגדל מזכיר ספירלה. מבנה זה הופך את המגדל לאיכותי וייחודי מבחינת המבנה ותיירים רבים מגיעים לראות אותו ולהתפעל מיופיו.

 

הבניין שמכיל הכל:

הבניין לא רק מכיל תצפיות אלא יש בו גם 37 קומות של בית מלון, 63 קומות של מגורים, חנויות וגם משרדים. אדם שגר בבניין או אדם שמתארח בבית המלון יכול להשיג בבניין את כל מבוקשו מבלי לצאת מהבניין.

 

הבריכה הגבוהה בעולם ומספר המעליות הרב ביותר:

בבניין יש לא פחות מ 57 מעליות כמו כן יש בבניין בקומה ה76 גם בריכה שהיא הבריכה הגבוהה בעולם.

 

סביב הבניין ישנו פארק:

גולת הכותרת של הבניין הן לא המעליות היפות, החנויות או גורד השחקים עצמו ואפילו לא התצפיות, אלא הפארק הייחודי שהוקם סביב הבניין. בפארק זה יש מדשאות ירוקות ומזרקות רבות גולת הכותרת של המזרקות היא המזרקה הגבוה ביותר בעולם שנקראת מזרקת דובאי.

הבניין הוא תכנון מושלם לפי כל הסטנדרטים המחמירים:

כל בניין בטח גורד שחקים שכזה צריך לעמוד בסטנדרטים מחמירים בשיקגו יושבת מועצה שהיא המפקחת על בניית גורדי השחקים בעולם היא בודקת 3 נקודות עיקריות.

  1. מהי הקומה האחרונה המאוכלסת?
  2. הנקודה הגבוהה בכל הבניין
  3. איך בנוי הקצה של המגדל

התוכנית של המגדל עומדת בתנאי הועדה.

 

לסיכום:

במאמר זה הובהרה התשובה לשאלה האם המגדל הגבוה ביותר בדובאי הוא נס מבני או תכנון מושלם מדובר בבניין שבנוי בצורה ייחודית של גלילים ומזכיר מבנה ספירלה יש בו מעליות רבות ובריכה גבוהה ובנוי על פי הסטנדרטים המחמירים והושקעה בו מחשבה רבה בכל פרט.

 

המגדל הגבוה בעולם