בדק בית לפני קבלת מפתח

בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה ניכרת במספר הדיירים שמבקשים לבצע בדיקת בדק בית טרם קבלת המפתח. מדריך זה ירכז את כל המידע הרלוונטי בנושא, כדי להעלות את המודעות לתחום ולאפשר לדיירים להכיר בבדיקה החיונית שיכולה לחסוך להם כסף רב. קראו את השורות הבאות ותהיו בטוחים שתיכנסו לדירה החדשה בראש שקט.

 

מהו בדק בית שמתבצע טרם קבלת המפתח?

רבים מאתנו מקשרים את המושג "קבלת המפתח" לדירה שנרכשה מקבלן, אך האמת היא שמדובר בתרחיש שעשוי לבוא לידי ביטוי גם ברכישה של דירה יד 2. נסביר כעת שבדיקת בדק בית מסוג זה צריכה להתבצע על ידי מומחה בתחום, רגע לפני שאתם מעבירים את תכולת הדירה. שכן, הבדיקה תאפשר לגלות אם יש ליקויי בנייה שלא ניתן לראות בעין. מדובר למשל בשיפועים של מרצפות, צנרת תקולה או מערכת חשמל שהותקנה באופן שגוי.

 

אלה המסמכים שתקבלו לאחר ביצוע הבדיקה

מי שיבצעו בדק בית טרם קבלת המפתח, צפויים לקבל לידם דו"ח מסודר שנחשב לקביל משפטית. הדו"ח צפוי לרכז את הדברים הבאים:

  • פירוט של ליקויי הבנייה שנמצאו בדירה
  • תצהיר משפטי
  • האופן שבו התיקון צפוי להתבצע + עלויות מדויקות
  • תמונות ואסמכתאות נוספות שמוכיחות את קיומם של הליקויים

 

מדובר במסמכים שחשוב לקבל מיד לאחר ביצוע בדיקת בדק בית לפני קבלת מפתח. שכן, אלה יאפשרו לכם להחליט לגבי המשך הדרך.

 

מה תוכלו לעשות אם התגלו ליקויים בדירה?

אם הבדיקה הראתה שיש מספר רב של ליקויים, אתם תוכלו לפתוח בהליך משפטי שיאפשר לתבוע את הקבלן או להגיש תביעה כנגד המוכר במידה ומדובר בדירה יד 2. יש מי שבוחרים לנהל משא ומתן מול המוכר של הדירה, כדי להוזיל את המחיר שלה ולבצע את התיקונים באופן עצמאי.

 

למה כדאי לבצע בדיקת בדק בית לפני הכניסה לדירה?

ישנה חשיבות גבוהה בביצוע בדיקת בדק בית רגע לפני שתקבלו את המפתח. נסביר שזו תאפשר לכם לגלות בתור התחלה אם יש בעיות פוטנציאליות, לדוגמא:

  • נזילות
  • בעיות בצנרת
  • עובש ועוד

לצד זאת, תוכלו להיות בטוחים בכך שאתם נכנסים לדירה שתקנה לכם ביטחון, משום שאתם ובני משפחתכם לא תהיו חשופים לסכנות בטיחותיות כמו דליפות של פחמן חד חמצני, קיומו של אסבסט וחיווט לקוי. כך שביצוע הבדיקה שיאפשר לכם לקבל שקט נפשי (הכוונה למקרים שבהם הדו"ח מראה שהדירה תקינה או במצבים שבהם נעשו תיקונים שהובילו לשיפוץ מסיבי של הדירה).

 

השורה התחתונה

כל אדם שרכש דירה צריך לבצע בדיקת בדק בית מקצועית רגע לפני שהוא מקבל לידיו את המפתח, כדי שיתאפשר לו לדעת שמדובר במרחב בטוח שאין בו בעיות נסתרות שעשויות לצוץ בהמשך. כעת אתם מכירים בעובדה זו, כך שתצטרכו להעביר אותה הלאה ולעשות טוב לסובבים אתכם שטרם הכירו בה מקרוב.

דירת בדיקה