איתור נזילות באמצעות בדיקת לחצי צנרת המים

איתור נזילות מתאפשר באמצעות בדיקות פשוטות, אך קיים גיוון רב בסוגים השונים של דרכי האיתור. אחת מהדרכים הללו היא בדיקת לחצי צנרת המים. בעזרת הלחץ של זרימת המים, ניתן להבין האם יש נזילה. איך עושים את זה? מתי? צריך לבצע עוד בדיקות? תשובות במאמר הבא.

 

לחצים ומכשיר לבדיקת לחץ

המים שמסופקים לדירה שלנו זורמים בלחץ מסוים. כאשר משהו משתנה בעוצמת הזרם שיוצא מהברז או מהדוש, ייתכן ומדובר בנזילה. פגמים, סדקים, חורים ובלאי בצנרת, יכולים לגרום לנזילה של מים במקומות מסוימים לאורך התוואי. נזילה גורמת לזרימה של מים לאורך הצנרת בלחץ נמוך יותר.

ההבנה של התהליך הזה הובילה לפיתוח בדיקת לחצי צנרת המים לאיתור נזילות, שמבצעים בין היתר אצל אושר לוי איתור נזילות ניתן לקבל אינדיקציה מתאימה לבעיה בלחצים של זרימת המים דרך מכשיר לבדיקת לחץ המים. מדובר במכשיר שמודד את לחץ המים שיוצא ממקור המים אליו הוא מחובר, והוא משומש בבדיקת לחצי צנרת המים.

 

בדיקת לחצי צנרת המים

כפי שכבר אמרנו, הבדיקה תבוצע באמצעות מכשיר לבדיקת לחץ. בתחילת הבדיקה יחבר המאתר את מכשיר בדיקת הלחץ לאחד הברזים בבית. הוא יבין מה רמת הלחץ הרגילה בצינורות, באמצעות סגירת הברז הראשי ופתיחת הברז שאליו מחובר המכשיר.

לאחר מכן, יבצע המאתר הפרדה בין הצנרת שמובילה מים חמים לבין הצנרת שמובילה מים קרים. הוא יפתח את זרם המים הקרים, כאשר שינוי בעוצמת הזרם יעיד על נזילה. לאחר מכן הוא יפתח את זרם המים החמים, כאשר שינוי בעוצמת הזרם יעיד על נזילה גם כן. הפרדה זאת תסייע לו להבין באיזה צנרת קיימת הנזילה וכיצד לגשת לטיפול בה.

 

מה עושים אחרי הבדיקה ולפני התיקון?

בדיקת לחצי צנרת המים יכולה לסייע למאתר לקבוע מאיזה צנרת התקיימה הדליפה. עם זאת, למאתר עדיין חסרים פרטי מידע על מנת להתחיל בתיקון. עליו לדעת מה גורם הנזילה ובאיזו נקודה בצנרת בדיוק התרחשה הנזילה. לכן, המאתר ישתמש בבדיקות מדויקות יותר, כמו צילום פנים צנרתי באמצעות סיב אופטי או בדיקת נזילה באמצעות גזים.

 

בצעו בדיקה גם לאחר התיקון

גם לאחר שהנזילה אותרה ותוקנה, וודאו כי איש המקצוע אותו הזמנתם מבצע בדיקת לחצי צנרת שוב. המטרה של בדיקה מחדש היא לראות שגם הלחצים של המים בצנרת שמובילה את המים הקרים, וגם הלחצים מהצנרת שמובילה את המים החמים, חוזרים למוטב, מה שמעיד על תיקון מוצלח.

 

שלב ראשוני אך משמעותי

בדיקת לחצי צנרת המים לא מסובכת או מורכבת. היא דורשת ציוד מתאים, איש מקצוע וברז שניתן להתחבר אליו. אומנם הבדיקה לא תגלה מאיזה נקודה בדיוק בצנרת התרחשה הנזילה, אך היא תעזור לאיש המקצוע לאתר את אותה נקודה בהמשך. בנוסף, בדיקה זו יכולה לשלול נזילה עוד לפני ביצוע בדיקות מתקדמות יותר.

איתור נזילות