בדיקת איטום של גג הממ"ד – למה זה חשוב?

לממ״ד שלכם יש חשיבות גדולה בשמירה על ביטחונכם, גם אם לא הרגשתם את הצורך עד כה, או תקופה ארוכה, החשיבות של מקום בטוח להגיע אליו במקרה חירום היא כבירה.

כמות התקלות שעלולות לקרות היא עצומה, לכן לא מספיק בניית ממ״ד איכותי, צריך גם להמשיך לבדוק ולוודא שהכל נשאר איתן ועמיד, לכן בדיקת איטום הגג של הממ״ד זה אחד

הדברים ששווה לכם לעשות באופן חוזר.

 

טעויות שחוזרות על עצמן

זה אולי לא משהו שחושבים עליו הרבה או נוטים להעסיק את עצמנו בו, אך האמת היא ששמירה על מיגון טוב לממ״ד עלולה להשתבש מטעויות רבות של כל אדם מן השורה. אנשים שוכחים מהצורך שעלול להגיע, מפרקים את פתחי האוורור בכדי לחבר מזגן מיני מרכזי, לא עושים בדיקות איטום חוזרות ואפילו שוכחים לחלוטין מתוכניות לשעת חירום.

 

חשיבות מערכת הסינון

אטימות של ממ״ד ללא מערכת סינון לא מחזיקה מעמד מעבר למספר שעות, לכן יש צורך ביצירת מערכת החלפת אוויר. מדובר במערכת שמכניסה חמצן ומפנה דו תחמוצת פחמנית. האוויר שנכנס לחדר עובר במסנן כימי ביולוגי שמטהר את האוויר במקרה שיש חומר מסוכן בשטח מבחוץ, שימו לב שהמערכת שלכם צריכה לעמוד בתקן הישראלי לביטחון מרבי.

 

מערכת מיזוג אוויר

בנוסף למערכת הסינון, תרצו שתהיה לכם גם מערכת מיזוג אוויר, זו מערכת שמקררת את האוויר הקיים בחלל של הממ״ד ומייבשת אותו. ניתן להתקין מיזוג אוויר מרכזי שממוקם מחוץ לממ״ד וניתן להתקין מזגן מפוצל בתוך הממ״ד. מכיוון שבהתקנת מיזוג אוויר אנשים רבים מייצרים פגמים באטימות הממ״ד, מומלץ לוודא שאתם מתקינים מערכת מותאמת.

 

הכנות מראש

בבדיקות הממ״ד, מעבר לאטימות, מערכות אוורור וסינון, יש גם את החשיבות של הכנה מראש של צנרת ודרכי תקשורת. צריך לוודא שיש מעבר צנרת דרך קירות הממ״ד כבר בשלבי יציקת הבטון של הקירות. בנוסף כמובן יש לוודא אטימות ועמידות נגד חדירת גזים, אטימות הצינורות, הבלים ומוליכי החשמל בכדי לוודא שתהיה תקשורת אחידה והגנה.

 

לא לוותר על בדיקת איטום

אנשים רבים שוכחים מהחשיבות של שמירת הממ״ד במצב אידאלי, בדיקת איטום בין היתר וכל שיטות האבטחה שתמצאו במקומות מקצועיים כמו ג'י אס מערכות, צריכות לעמוד בתקן בכל עת. הרבה תקלות יכולות לקרות עם הזמן שלא ששמים לב אליהם, התקנות מיזוג, מזג אוויר שפגם בדברים, ובדיקות איטום גג הממ״ד ובדיקות נוספות יוודאו שהכל נשאר מוגן.

 

רק חברות מוסמכות

את התקנת המערכות, בדיקות האיטום וכל הקשור לבדיקות אבטחה והגנה, יש לעשות אך ורק עם חברות מוסמכות ומקצועיות שיביאו לכם את השירות הכי אמין ומסודר שישאיר אתכם במצב הבטוח ביותר שניתן.

 

גם בדיקות כאלו יכולות להציל חיים

לא תאמינו כמה פעמים הבדיקות האלו מצאו דברים חשובים שצריך לטפל בהם, ולאחר מכן מנעו אסונות רבים. צריך להכניס לשגרה את כל הבדיקות והתיקונים, שחדר מוגן ובטוח בבית יהיה חשוב כמו ללכת לעבודה, לשלם מיסים ולדאוג לאוכל ושתייה. אל תשימו את עצמכם בסיכון מיותר, תעשו מה שניתן כדי לוודא את ביטחונכם.

מתקינים