באילו מקרים מומלץ להזמין ביובית מקצועית

מערכת ביוב תקינה היא קריטית לניהול חיים שגרתיים ביומיום. סתימות ותקלות יכולות להוביל למפגעים תברואתיים ונזקים למבנה ולרכוש. פעמים רבות נדרש שירותי אינסטלציה שונים הניתנים בין היתר גם על ידי ביובית. על הביובית מורכב מכל גדול לאיסוף שפכים ומשאבות שונות, כמו גם ציוד אינסטלציה מתקדם. במאמר זה נעסוק בשירותים הניתנים על ידי ביובית ונרחיב לגבי המקרים בה מומלץ להזמין ביובית.

 

שירותי ביובית בשגרה

שירותי ביובית יעילים נדרשים, הן לצרכים שגרתיים והן לטפל במצבי חירום. מקרים שגרתיים הדורשים שירותי ביובית הם כאשר אנשים פרטיים או עסקים מייצרים שפכים אשר אינם ניתנים לסילוק או פינוי באמצעות מערכת הניקוז המקומית. השירות ניתן, בין היתר ע"י חברת ישיר אחזקות כאשר התשתיות חסרות, כמו גם עבור שפכים המחייבים טיפול ייעודי באתר מותאם.

 

בורות שמן ושומנים

בורות שומן ממוקמים בעיקר ליד מסעדות ומפעלי תעשייה ואליהם מנוקזים שמנים ושומנים אשר אסור מסיבות סביבתיות להזרים למערכת הניקוז הרגילה. את בורות אלו יש לפנות בעזרת ביובית לפני שהם יעלו על גדותיהם ויזהמו את הסביבה. ניתן לקבל שירותי ביובית קבועים או שירות המוזמן כאשר הבורות מלאים. הביובית מעבירה את התכולה להטמנה מתאימה.

 

תשתיות חדשות ותחזוקה

במקרים רבים יש צורך בביובית לצורך הכנה לקראת התקנה של תשתיות חדשות. במקרים בהם יש צורך לרוקן ולנקות את צנרת הביוב ביסודיות, הביובית יכולה לעשות זאת תוך שימוש בלחץ מים גבוה. על מנת שמערכת הניקוז העירונית תתפקד היטב יש צורך לבצע בה תחזוקה שוטפת ולמנוע את ההצטברות של פסולת ושומנים לאורך הקווים. התחזוקה מתבצעת על ידי ביוביות.

 

שירותי ביובית בחרום

הזמנת ביובית נדרשת גם במקרה של אירוע לא צפוי כמו, סתימה או חסימה קשה במערכת הביוב. דוגמה למקרה שכזה היא, קו ניקוז חסום שמוביל להצפה של הביוב בגינה כאשר האינסטלטור אינו מסוגל לפתור בכלים המקצועיים העומדים לרשותו. במקרים רבים לשם שחרור החסימה בקו הביוב יש צורך בלחץ מים משמעותי שרק ביובית מקצועית יכולה לספק.

 

שאיבה לאחר הצפה חריגה

מקרים נוספים המחייבים הזמנת ביובית הם לאחר מזג אוויר חריג או פיצוץ צינור שגרמו להצפה של מבנים סגורים. הביובית יכולה לשאוב את המים גם ממקומות לא נגישים כמו, פירי מעליות, מרתפים וחניונים תת קרקעיים. השאיבה נדרשת במקרים רבים, על מנת לתקן את הניקוז ולמנוע מההצפות לחזור על עצמם בעתיד.

 

הזמנת ביובית בשגרה או חירום

 

לסיכום הנושא, במאמר זה סקרנו את השירותים הניתנים על ידי ביובית מקצועית בחירום ובשגרה. מקרי החירום לגביהם הרחבנו הם, הצפות חריגות, סתימות וחסימות במערכת הביוב שהאינסטלטור לבדו לא יכול לפתור. מקרי השגרה בהם נדרשים שירותי ביובית בהם עסקנו הם, פינוי ביוב ופסולת שומנית בהיעדר תשתיות מתאימות ועבודות תחזוקה והכנה של תשתיות.

שרברב