אילו דגמים של רכבים תפעוליים נחשבים הכי נפוצים?

רכב תפעולי הפך בשנים האחרונות לכלי רכב פופולרי מאוד בשלל מקומות. מה שהיה בעבר כלי רכב שרואים רק במפעלים, אזורי תעשייה, ומקומות כמו שדות תעופה או נמלים, הפך לאמצעי תחבורה אהוב ונפוץ. השילוב של נסיעה חלקה ונוחה, פשטות ואמינות, מחיר נמוך, וגודל קומפקטי שמאפשר ניידות גם בתוך קיבוצים ויישובים הפכו את הרכב התפעולי לפתרון מעולה לאנשים שסובלים מבעיות וקשיים בהליכה. 

 

אז מה זה בעצם רכב תפעולי?

רכב תפעולי הוא רכב עם מנוע שמטרתו היא הסעת נוסעים, ונשיאה או גרירה של מטענים בתוך אזורים מוגדרים. כפי שאמרנו, כיום ניתן למצוא אותו בשלל מקומות: החל מקיבוצים ויישובים, דרך בתי חולים ואוניברסיטאות, ועד לענפי הבנייה והחקלאות. על פי החוק במדינת ישראל, רכב תפעולי חייב להיות מבוטח, אך אין לו רישיון רכב או מספר רישוי.

יש כיום בשוק מגוון רחב מאוד של רכבים תפעוליים, ואם אתם מעוניינים לקנות אחד, ההתלבטות לא קלה. אז אספנו בשבילכם את הדגמים הפופולריים של הרכבים התפעוליים, כדי שתוכלו לנצל את חוכמת ההמונים. פרטים נוספים תוכלו למצוא בלינק הזה hatavor-motor.

אז מה זה בעצם רכב תפעולי

קלאב קר פרזידנט

קלאב קר היא אחת היצרניות המוכרות ביותר של רכבים תפעוליים, וכנראה שדגם הפרזידנט הוא הרכב התפעולי הנפוץ ביותר בישראל. הדגם מגיע ב- 3 גרסאות שונות: מוגבה, בנזין או חשמלי. מדובר על רכב אמין וחזק, עם עיצוב נעים והתאמות לצרכים פרטיים או תפעוליים. יש לו שלדה קלה וחזקה מאלומיניום, בלמים ובולמי זעזועים שהופכים את הנסיעה לנוחה וחלקה, ואפשרות להתקין ספסל נוסף או ארגז מאחורה. 

קלאב קר פרזידנט

ימאהה דרייב 2 חשמלי

ימאהה דרייב 2 הוא אחד הרכבים התפעוליים עם יחס העלות תועלת הטובים ביותר בשוק, מה שהופך אותו לפופולרי מאוד, ולאחד הדגמים הכי נמכרים של חברת ימאהה. לרכב יש מנוע חשמלי שקט של V48 ומערכת ייחודית שטוענת את הסוללות תוך כדי נסיעה. לכלי יש גם מערכת בלמים מיוחדת שכוללת רק כבל אחד, מה שמעניק לה אורך חיים גבוה במיוחד. אם אתם פחות מחבבים מנועים חשמליים, כדאי לדעת שיש לכלי גם גרסא עם מנוע בנזין.

 

איזיגו TXT פרידום חשמלי

האיזיגו הוא גם אחד מהרכבים התפעוליים הכי נפוצים בישראל, בעיקר לצרכים פרטיים. הוא נמצא בשימוש נרחב בעיקר בקיבוצים ובמושבים, שם הוא משמש את האנשים המבוגרים שמתקשים ללכת. אורך החיים שלו מרשים במיוחד, ולכן הוא קיים במספרים גדולים גם בשוק היד השנייה.

מדובר על כלי שמגיע עם 4 מקומות, חיבור USB, פנסים עוצמתיים לנסיעת לילה מלפנים ומאחור, וצמיגים גדולים שמאפשרים נסיעה חלקה ונעימה. גם לרכב הזה יש גרסא עם מנוע בנזין.

 

סיכום

רכישה של רכב תפעולי היא השקעה מצוינת. יש כיום בשוק מגוון ענק של דגמים ויצרניות, ואין לנו שום ספק שתמצאו את הדגם שמתאים לכם.

אילו דגמים של רכבים תפעוליים נחשבים הכי נפוצים