איך עושים איטום גגות בצורה נכונה?

בביצוע איטום גגות, העיתוי המומלץ הוא בתקופת הקיץ. למרות זאת, אנשים רבים נזכרים לאטום את הגג שלהם כאשר מתחיל החורף והמים מתחילים לחלחל. בכל מקרה, איטום הגגות בצורה נכונה נעשה ע״י בחירת החומר המתאים ביותר לסוג הגג שלכם. קיימות מספר שיטות לאיטום הגג ועליהן נרחיב

 

איטום ע״י יריעה ביטומנית

היריעה הביטומנית היא הפופולרית והאיכותית ביותר לצרכי איטום גגות. בעזרת שיטה זו ניתן לכסות איטום זפת או גג חדש מבטון. היתרונות של השיטה הם שהיריעה גמישה, עמידה וחזקה מאוד ולכן היא נשמרת לאורך שנים ואינה מצריכה תחזוקה שנתית. החסרונות של השיטה הם שהיא אינה מתאימה לגג בעל איטום אקרילי ישן, היא מצריכה פינוי של הגג לפני הנחת היריעה והשיטה יקרה מאוד ביחס לשיטות האחרות.

 

איטום ע״י זיפות

שיטת האיטום בעזרת זיפות היא הוותיקה ביותר ולאחרונה משתמשים בה פחות בעקבות כניסתן של היריעות. שיטה זו אמינה, נפוצה ויעילה ולכן עדיין משתמשים בה. היתרונות של שיטה זו היא שהזפת מחלחלת בגג ולכן היא אטומה מאוד ולא חדירה. יתרון נוסף לשיטה זו הוא מחירה הזול לעומת השיטות האחרות. החסרונות של שיטה זו הם שהבדלי טמפרטורה משנים את חומר הזפת ולאחר כמה שנים נוצרים בחומר סדקים, על מנת לשמור על החומר יש לתחזק אותו כל שנה.

 

איטום ע״י חומר אקריליק

חומר אקרילי מתאים לגגות עם שטח קטן או למשטחים בעלי שיפוע כמו גגונים, מרפסות וכדומה. חומר זה גם יכול להשתלב לפני היריעה על מנת לחזק את האיטום של היריעה. היתרונות של השיטה הם שהיא מתאימה במיוחד לגג בטון ולשדרוג שיטות איטום אחרות. החומרים האקריליים בצבע לבן ולכן לא צריכים הלבנה ובנוסף הם עמידים בפני שלוליות והיווצרות של מים על הגג. החיסרון של שיטה זו הוא שבמידה וקיימת היווצרות מים עומדים לתקופה ממשוכת החומר האקרילי מתפרק ומתקלף.

 

איטום ע״י חומר בטומני משחתי

השימוש בשיטה זו מיועד לגגות שאינם חשופים ותיקונים במקומות בגג שלא ניתן לאטום אותם ע״י יריעה בעקבות תנאי השטח כמו צינורות או מתקנים. היתרון של החומר הביטומני הוא נוחות השימוש והאחיזה החזקה בתשתית הבטון. החיסרון בשיטה זו הוא שהיא מיועדת לתיקונים בלבד ואינה מתאימה לאיטום מלא.

 

איטום ע״י חומר פולאורטני

חומר זה מחולק לשני סוגים- על בסיס מים ועל בסיס מדללים. היתרון של חומר זה הוא העמידות שלו בפני הצטברות מים ושחיקה והוא מתאים למקומות בעלי רטיבות מתמשכת. החיסרון של חומר זה הוא השימוש הקצר שלו בתחום האיטום ולכן לא ניתן עדיין לעמוד את איכותו.

הכלל החשוב ביותר בתחום האיטום הוא שחלק מהחומרים מחזקים אחד את השני ולכן מומלץ לשלב ביניהם על מנת ליצור איטום חזק יותר, שיחזיק לנו יותר שנים ויישחק פחות.

תיקון גג