איך משמרים נכס במאה ה – 21

יש ברשותכם נכס? או שאתם מתגוררים בנכס שחשוב לכם לשמור ולהישאר בו שנים רבות? בכתבה שלפניכם נציג את הדרך לשמור על נכס בצורה טובה, בעיקר דרך ביטוח שיוכל לתת לך ראש שקט בעניין זה. למה הביטוח חשוב ואיך הוא יעזור לכם לשמור על הנכס כמו שצריך? יש לכך כמה יתרונות וסיבות שונות. על כך ועוד מוזמנים ומוזמנים לקרוא בכתבה שלפניכם.

 

בית משותף או בית פרטי?

ייתכן ויש ברשותכם בית משותף, או בית פרטי או שאתם מתגוררים ודיירים שכירים באחד מהם. ראשית, נבין את ההבדל. בית פרטי הוא כזה שעומד בעינו, ללא דיירים נוספים או דירות נוספות, כלומר אין עוד קומות או דירות.

לעומת זאת, בית משותף, מדובר על בניין בעל שלוש קומות או יותר, כאשר יש בו שתי דירות או יותר. לפי חוק המקרקעין בית משותף הוא כזה שבאמת רשום בהגדרה ככזה ונרשם בפנקס שמיועד לכלל הבתים המשותפים בארץ. בניין כזה יכול להיות פשוט מאד או מגדל פאר רב קומות, העיקר שיש יותר משלוש קומות.

 

גם אם לא שלכם כדאי לשמור

במידה והבית או הבניין הוא שלכם בוודאי שחשוב לשמור עליו, בכדי שתוכלו להמשיך להתגורר בו, להשכיר אותו, או למכור אותו במידת הצורך או הרצון. אך גם אם הנכס הוא לא שלכם ואתם רק דיירים בו, דעו כי כדאי לשמור עליו ולבטח אותו באמצעות insurance ביטוח בית משותף.

בביטוח זה תוכלו לרכוש ביטוח בסיסי שמתייחס לכל מה שמשותף לכלל דיירי הבניין. לחלופין תוכלו להרחיב את הביטוח שיכולל גם את הדירות עצמן אך זה רק בתנאי מסוים. באופן כללי הביטוח רלוונטי כלפי נזקים שקורים במקרה של פריצות, נזקי אש ומים ועוד.

הביטוח חשוב מאד במקרים בהם קורים נזקים לרכוש של כלל הבניין המשותף, כמו מעלית שמתקלקלת, ממ"ד, מדרגות שנשברות, חניות ועוד. בנוסף, לגבי נזק שנגרם לבניין עצמו, כאשר במצב כזה ביטוחי דירות לא מכסים אותו. כמו כן, ביטוח זה רלוונטי, מבטח ותקף גם לגבי צד ג', כמו אורחים בבניין וכן, לגבי עובדים שמבצעים עבודות בבניין כמו מנקה או אב בית.

 

איך לבטח?

הדרך היא פשוטה וכמו ביטוחים אחרים יש מסלולים ופוליסות שונות. כאשר כדאי לבדוק ולהשוות חברות שונות וכן פוליסות ואפשרויות בהתאם. חשוב לשים לב לעלות ותועלת, כאשר המחיר שאתם משלמים באמת משתווה למה שאתם מקבלים בביטוח עצמו.

 

בסיכומו של דבר

לשמור על נכסים במאה ה -21 זה דבר חשוב, בין אם רוצים לגור בהם, למכור או להשכיר אותם. גם אם אתם דיירים בבית משותף, כדאי שתשמרו עליו, דרך טובה לעשות זאת היא באמצעות ביטוח על בית משותף. כאשר הוא רלוונטי לנזקים שונים שעלולים לקרות לבניין, בבניין ולרכוש שנמצא בו. כל פוליסה מפרטת בהתאם.

ביטוח נכס

שאלות ותשובות

ניווט במאמר