איך למנוע רטיבות בקיר פנימי?

אחת התופעות הנפוצות והלא נעימות שמתרחשות בבתים רבים ברחבי הארץ (בעיקר בבתים ישנים יותר), היא הופעה של רטיבות בקירות, בתקרה או ברצפת הבית. הרטיבות גורמת למפגעים רבים – הן בתחום הבטיחותי ובנראות הבית, והן בתחום הבריאותי.

חשוב לטפל ברטיבות ברגע שמזהים אותה, כאשר ההמלצה היא להיעזר באינסטלטור מקצועי. כיצד נוצרת הרטיבות, האם אפשר למנוע אותה מלכתחילה, וכיצד תטפלו ברטיבות כאשר היא כבר התרחשה?

 

כיצד נוצרת רטיבות בקיר?

ישנן מספר סיבות להיווצרות של רטיבות בקיר, ובראשן ליקויים באיטום של הקיר או של גג הבית. ליקויים אלו מתרחשים לרוב בדירות ישנות, כאשר עם השנים הלך ונוצר בהן בלאי טבעי שהשפיע גם על איטום הדירה.

הדרך הכי טובה למנוע רטיבות מסוג זה מלכתחילה היא לדאוג לתחזוקה שוטפת ותקינה של הבית, ולערוך שיפוצים ותיקונים כאשר נראה כי הבלאי הטבעי של הבית עושה את שלו. ישנן סיבות נוספות להיווצרות של רטיבות, כמו למשל נזילה מהצנרת.

 

מהן הסכנות שברטיבות?

רטיבות בבית טומנת בחובה סכנות רבות. בפן הבריאותי, רטיבות בקיר גורמת לעיתים קרובות ליצירה של עובש וחיידקים שונים, שעלולים להיות מסוכנים לבריאות ולגרום לדיירי הבית לפתח תגובות אלרגיות שונות (הדבר מסוכן במיוחד כאשר בבית מתגוררים חולי אסטמה, קשישים או נשים בהיריון).

מהפן הבטיחותי, רטיבות שלא מטופלת לאורך זמן גורמת להתפוררות של הקיר ולהיחלשות של עמודי הבטון והתקרות. כל אלו מחלישים את יציבות ועמידות המבנה, ואף עלולים להוות סכנת חיים. גם נושא נראות הבית הוא חשוב, כאשר הרטיבות גורמת להופעה של עובש, כתמי רטיבות וכתמים שחורים על גבי קירות הבית.

 

מדוע מומלץ להיעזר בשירותיו של אינסטלטור מקצועי, ולא לנסות לתקן את המצב לבדכם?

כאשר זיהיתם שישנה רטיבות באחד הקירות בבית (או במקומות אחרים בבית כמו התקרה והרצפה), מומלץ מאוד להזעיק את עזרתו של אינסטלטור מקצועי ומיומן. האינסטלטור ידע לאתר את מקור הבעיה, לתקן אותה ולהחזיר את המצב לקדמותו.

גם אם לעיתים נראה שעבודות אינסטלציה הן כאלו שניתן לבצע גם באופן עצמאי, לא כך הדבר כאשר מדובר ברטיבות. הרטיבות היא מפגע תברואתי ובטיחותי, ולכן חשוב שאיש מקצוע מיומן יוודא שהבעיה נפתרה במלואה ולא תחזור שנית. בנוסף, כאשר הרטיבות מטופלת על ידי יד לא מיומנת, ייתכן שייגרם אף יותר נזק משהיה מלכתחילה.

כדי למנוע הדרדרות פוטנציאלית של המצב, ועל מנת לאתר ולטפל בבעיה בצורה המקצועית והמהירה ביותר – תמיד כדאי להזמין אינסטלטור מוסמך ומקצועי. אם אתם זקוקים לשירותי אינסטלציה מקצועיים ואיכותיים על מנת לטפל בנזקי הרטיבות שבביתכם (או בכל בעיה אחרת בתחום האינסטלציה), תוכלו להיכנס לאתר האינטרנט של חברת "אינסטלטור עכשיו", בכתובת https://www.xblade.co.il. תוכלו להתקשר אלינו גם במקרים דחופים – אנחנו עומדים לשירותכם בכל שעה ובכל יום בשבוע.

אינסטלטור