איך להחליף שיש למטבח?

לרוב, השיש במטבח מהווה משטח עבודה מרכזי עבור אנשים רבים, אשר מבלים זמן ניכר בבישולים, באפייה וכד'.

אחת לכמה שנים, אנשים מחליטים להחליף את שיש המטבח שלהם והדבר עשוי לנבוע מסיבות שונות. ישנם מצבים, שבהם החלפת השיש מבוצע כחלק משיפוץ כללי של הדירה או כחלק מרענון של המטבח הקיים בה. ישנם אנשים אשר רוכשים דירה יד שניה ומחליטים להחליף בה כמה אלמנטים וביניהם השיש במטבח.

שינוי המראה הכללי של המטבח כרוכה ברוב המקרים גם בהחלפתו של השיש הקיים. בדרך כלל, הרעיון הוא ליצור ריענון למראה הכללי של המטבח, תוך שילוב נכון בין האלמנטים השונים וביניהםף השיש.

 

הזמנה של שיש חדש

באם החלטתם להחליף את השיש במטבח, אתם עשויים למצוא את עצמכם מתלבטים בין גרניט פורצלן או שיש למטבח.

לרוב, ההתלבטות כוללת שיקולים של רמת השימוש בשיש, סוג החומר ממנו מעוניינים שיהיה עשוי השיש, העיצוב הכללי של המטבח, גוון השיש שבו מעוניניים ועוד. בהתאם לקו העיצוב הכללי של המטבח, נהוג להזמין משטחי שיש אשר יתאימו לאלמנטים השונים, כגון: ארונות המבטח, האי (במידה וקיים), האריחים ועוד.

גרניט פורצלן מהווה את אחד החידושים הבולטים, במהלך השנים האחרונות, בכל הנוגע לסוג שיש ולריצוף וביכולתו לשלב בין מראה מרשים במיוחד ובין שימושים פונקציונאליים שונים בו.

התקנה של שיש גרניט פורצלן עשויה להעניק למטבח עמידות בפני כתמים ולהקנות לו מראה אסתטי ויוקרתי במיוחד. לרוב, שיש גרניט פורצלן עשוי ברובו מרכיבים טבעיים ולדבר יש יתרונות שונים בנוגע למראה המטבח ולאיכותו.

 

הסרת שיש ישן והחלפתו בחדש

לאחר הזמנת שיש חדש, יש לפרק את השיש הקיים בכדי להחליפו בשיש החדש. את תהליך הפירוק וההרכבה של השיש, בדרך כלל מבצעים אנשי מקצוע מומחים בתחום, שכן, מדובר בסוג עבודה שדורשת ידע בפירוק כל השיש הקיים, מבלי להסב נזק לארונות המטבח שמתחתיו וכיו"ב. לרוב, במהלך פירוק השיש הישן, נהוג להסיר גם את הכיור הקיים ולהחליפו בחדש, עפ"י החלטתו של הלקוח. אולם, אין חובה בכך, וניתן להחזיר את הכיור למצבו הקודם, לאחר הרכבת השיש החדש.

לאחר הסרת השיש הישן, השטח שמתחתיו יהיה בדרך כלל מלוכלכך כתוצאה משאריות של חוומרי בניין שונים. במידה ומוחלפים גם ארונות המטבח הקיימים, השיש החדש יותקן לאחר החלפתם בחדשים. אולם אם העבודה איננה כוללת גם פירוק של ארונות ישנים והרכבה של ארונות חדשים, אזי, ניתן להחזיר את הארונות הקיימים למקומם, לאחר התקנת השיש החדש.

במהלך התקנתו, נהוג לחתוך את השיש באמצעות מכשיר מותאם (בד"כ באמצעות CNC), שבאמצעותו ניתן ליצור מידה מדויקת עבור השיש, בטרם התקנתו.

התקנת השיש החדש אמורה להתבצע באופן מדויק מאוד, תוך תיאום בין אנשי המקצוע שעסוקים בהתקנתו וזאת בכדי שהשיש ישאר בשלמותו, עד לתום ההתקנה ולא יינזק במהלכה.

 

חלל מעוצב