איך לבנות מטבח חוץ בגג הבית שלכם

האקלים הישראלי הופך את מטבחי החוץ לפופולריים ואטרקטיביים במיוחד בארצנו.

עם זאת, אנשים רבים נמנעים מלבנות מטבחי חוץ עקב הסיבה שאין להם בבית מרחב חיצוני או חצר בו יוכלו למקם את המטבח.

פתרון נפוץ לבעיה זו, המתאים להרבה אנשים, הוא לבנות מטבח חוץ על גג בניין המגורים שלהם.

אם גם לכם יש גישה לגג הבניין שלכם ותמיד חלמתם לבנות מטבח חוץ שיהפוך את הבית שלכם לגן עדן לאירוח – המדריך הזה הוא בדיוק בשבילכם!

 

מדוע לבנות מטבח חוץ על הגג?

אין ספק שישראלים אוהבים לארח – מספיק להסתכל על המנהגים שלנו בחגים הלאומיים כמו פסח ויום העצמאות בשביל לראות את זה. מטבח חוץ, הופך את חוויית האירוח למהנה במיוחד, שכן הוא מאפשר לנו להנות מארוחות מפנקות וטעימות תחת כיפת השמיים. בנוסף, בנייה של מטבח חוץ תאפשר לכם להנות ממכשירי בישול שסביר מאוד שלא הייתם יכולים להכניס למטבח הביתי שלכם, כגון גרילים, מעשנות וטאבון. במידה ואתם מתגוררים בבניין ללא חצר, אך יש לכם גישה לגג הבניין, תוכלו להנות מכל היתרונות של מטבח חוץ ממש בגג הבניין שלכם!

 

מה הם הדגשים לבניית מטבח חוץ על הגג?

הקמה של מטבח חוץ על גג של בניין מגורים מצריכה מחשבה מעט שונה מאשר הקמה של מטבח חוץ בחצר או גינה רגילה של בית פרטי. בשביל לעזור לכם להבין יותר טוב מול מה אתם עומדים ומה תצטרכו לקחת לתשומת ליבכם, סיכמנו עבורכם את הדגשים העיקריים להקמה של מטבח חוץ על הגג:

תכנון מרחב המטבח:

גגות בניינים לרוב נוטים להיות פחות מרווחים מחצרות, לכן יש לשים דגש מרכזי על תכנון נכון של המטבח בהתאם למרחב העומד לרשותכם. רצוי לתת לעצמכם מספיק מקום עבור מכשירי המטבח אותם אתם רוצים לרכוש, וכן מספיק מקום בו תוכלו לעמוד ולבשל. כמו כן, כדאי מאוד לתכנן את מרחב המטבח כך שתוכלו להכניס פינת אוכל הכוללת שולחן וכסאות שעליהם תוכלו לשבת ולהנות מהאוכל שבישלתם תחת כיפת השמיים. דבר נוסף אליו חשוב לשים לב הוא חוזק הגג עצמו, שכן מטבחי חוץ שוקלים לא מעט ויש להתחשב ביכולת הגג שלכם להכיל את המשקל.

 

בחירת חומרים עמידים:

כיוון שגגות חשופים לשמש, גשם ושאר נזקי מזג האוויר, יש לבחור את המטבח שלכם כך שיהיה עשוי מחומרים עמידים לנזקי מזג אוויר ולעמידה ממושכת בשמש.

 

עיצוב נכון:

כיום, ישנו מבחר אדיר של עיצובים שונים למטבחי חוץ. התאימו את עיצוב המטבח שלכם לעיצוב הכללי של הגג בשביל להעניק לעצמכם חוויית בישול אופטימלית!

 

שמש וצל:

מקמו את המטבח שלכם כך שתוכלו להגן על עצמכם מפני השמש והרוח בזמן הבישול והאכילה. כידוע, ארצנו מתאפיינת במזג אוויר חם במשך רוב השנה, לכן כדאי מאוד לשים לב שלא תחשפו את עצמכם להתייבשויות ומכות חום בזמן הבישול במטבח החוץ על הגג.

 

חלל מועצב