איך אפשר לוודא אטימות של מבנה?

לא פעם, בעלי בתים ובעלי עסקים מתעלמים מהנושא של איטום מבנים, מה שעשוי להיגמר בנזילות מים, או חמור מכך, אפילו הצפות מים. כדי להישאר יבשים בחורף הקרוב וכדי להשאיר את הציוד יבש, כדאי לעבור על המידע שרוכז במאמר הבא. 

בכל הנוגע לתחזוקת מבנים, איטום מבנה הוא חלק בלתי נפרד מבניין תקין. בעוד כי איטום מבנים מסייע בהגנה מפני נזקי מים בבתים ומשרדים, התועלת שנגזרת מכך היא ענקית. למעשה, התועלת של איטום בניינים היא הרבה יותר משמעותית מאשר השארת הדיירים יבשים. בפועל, הנה היתרונות של ביצוע איטום מבנים בצורה מקצועית:

  1. נזקים שלדיים ומבניים: איטום מבנים מונע נזקים מבניים כתוצאה מחלחול מים ליסודות הבניין.
  2. עובש וטחב: איטום מבנה מונע היווצרות של עובש וטחב, מה שעשויים להוות סכנה בריאותית חמורה.
  3. תביעות משפטיות: איטום מונע נזילות מים אשר יכולות לגרום להרס של ציוד, מה שעשוי להוביל לתביעה משפטית.

 

כיצד מוודאים אם האיטום תקין או לא?

כדי להבין אם האיטום תקין או לא, כדאי להכיר כמה סימנים המצביעים על כך שיש נזילות מים במבנה. חלק מהסימנים לכך יהיו: כתמים על הקירות, בטון "מנופח" כתוצאה מרטיבות, צבע קירות מתפורר, וכמובן, כתמי מים על הקיר. האיטום יכול להידרש במקרים הבאים:

  • עבודת איטום מרתף של בית פרטי עקב הצפת מים.
  • איטום גג עקב בלאי חומרי איטום ישנים.
  • איטום מעטפת בניין עקב התפוררות קירות חיצוניים ועוד.

בסופו של דבר, יהיה חשוב גם לבדוק את חשבון המים. אם הוא מנופח בצורה בלתי סבירה, ייתכן שיש נזילה במקום כלשהוא, אשר משפיעה גם על מצב האיטום במבנה.

 

כיצד ייראו כתמים של נזילות מים?

הכתמים יהיו בדרך כלל בצבעים חומים, אבל לעיתים צומח עליהם עובש שיוצר גוון אפרפר. אם אתם עדים לסימנים שלעיל, ייתכן שאתם צריכים לבצע חידוש איטום מבנה. יהיה ניתן להשתמש בחומרים אקריליים, יריעות ביטומניות, זפת ועוד, כל עוד החומרים מתאימים.

בנקודה הזאת חשוב לציין, חומרי איטום מסוימים יכולים לדחות חומרי איטום אחרים. לפני שמזמינים איטום מבנה, חשוב לבדוק לא רק את מחיר התקנת החומרים, אלא גם את מחיר הסרת החומרים הישנים. באופן הזה, אפשר לקבל תמונה ברורה יותר של עלויות ההתקנה.

 

מה חשוב לדעת לפני התקנת חומרי איטום?

רגע לפני התקנת חומרי איטום, יש לקחת בחשבון שחלק מחומרי האיטום לא יכולים להיות מותקנים על גבי חלק מהחומרים האחרים. למשל, יריעות ביטומניות לא יכולות להשתלב עם איטום אקרילי, כשם שזיפות (מלשון "זפת") אינו משתלב עם איטום גגות רעפים.

רגע לפני התקנת חומרי איטום חדשים, בדרך כלל ההמלצה תהיה לבצע הסרה מוחלטת של חומרי האיטום הישנים. באופן הזה, חומרי האיטום החדשים יוכלו להיצמד היטב לגג המבנה ולאטום מפני מים. יש לציין, הסרת חומרי איטום היא עבודה אשר מתומחרת בנפרד.

איטום מבנים