מתי הזמן הנכון לבצע איטום גג לאחר נזילה?

נזילה בגג נגרמת כתוצאה מסיבות שונות ולכן צריך לאטום אותו באופן הרמטי על מנת שלא יחדרו מים לתוך המבנה. המאמר יפרט מתי הזמן הטוב ביותר לאיטום הגג לאחר נזילה.

 

כיצד נוצרת נזילה בגג?

נזילה בגג עלולה להיות בעקבות סדקים, דוד שמש שהתפוצץ, מזג אוויר סוער, מערכות אינסטלציה כמו צנרת אוורור שירותים נוזלת, חורי ניקוז סתומים, ארובה או ונטה סתומה, נזילה מחלון הגג וכד'. על מנת לאתר את הנזילה בזמן יש לפנות לחברה המאתרת נזילות כמו חברת אינסטלטורים בתל אביב. אם אתם רואים סימני עובש או רטיבות על הגג זה הזמן להזמין אינסטלטור מומחה לאיתור מיקום הנזילה. אך ישנן גם נזילות סמויות שאותן יהיה לכם יותר קשה לאתר. תוכלו לבדוק זאת באמצעות צינור מים. יש להשפריץ מים על כל אזור ואזור בגג באופן מתון ולראות אם הם חודרים לגג. השיטה קלה אך מאוד קשה לגלות את הנזילה ולכן עדיף להסתייע באדם מקצועי.

 

איטום הגג

כדי למנוע את הנזילה הגג צריך להיות אטום באופן מקיף ומוחלט. כשרוצים למנוע נזילה, הזמן הטוב ביותר לאיטום הגג הוא בקיץ או בתחילת הסתיו. רצוי לא לחכות לחורף כי אוטמי הגגות עמוסים בעבודה, העלות תהיה גבוהה יותר ובמזג אוויר גשום יהיה קשה לאטום אותו. במידה והנזילה כבר קיימת יש להזמין מיד את אוטם הגגות גם אם זה בעונת החורף. את האיטום ניתן לעשות בכמה שיטות, אך לא ניתן ליישם שיטה חדשנית על איטום שנעשה בעבר בגג. כלומר, אם לפני שנים עשו לכם איטום אקרילי וכעת אתם אוטמים בשל נזילה, לא יוכלו לאטום ביריעות ביטומניות כיוון ששני החומרים ידחו אחד את השני והאיטום לא יהיה יעיל. תצטרכו לזפת את הגג במקרה כזה. לפני חידוש האיטום יש צורך לנקות את הגג באופן יסודי ולהוציא את שאריות האיטום הקודם. כמו כן, הרמת המרזבים ודודי השמש הכרחית ויש לשים לב שבעל המקצוע מרים אותם.

 

החומר הטוב ביותר לאיטום הגג לאחר נזילה

השיטות הידועות לאיטום גגות הן מחומרים אקריליים, חומרים פוליאוריטנים וזפת, אך האיטום הטוב ביותר הוא באמצעות יריעות ביטומניות. אלו יריעות אותן מלחימים אחת לשנייה ולקצוות הגג ופורסים אותן כמו שטיח על הגג כולו. שיטה זו נעשית על גבי זיפות, על יריעות דומות או על בטון חדש. ניתן לרצף עליהן או להשאיר אותן כמו שהן. אם אוטמים רק בזפת יש לסייד עליה בכל שנה אחרת היא תיסדק ולא תהיה יעילה בפני נזילות. בחומרים אקריליים משתמשים רק לגגות חדשים שעדיין לא נאטמו ואת האיטום הפוליאוריטני עושים על גגות מורכבים או מוצלים שאינם חשופים ישירות לשמש. על מנת שהאיטום יהיה מוצלח יש להתייעץ עם איש מקצוע לפני אטימת הגג.

 

איטום גג