איטום גגות במבנה משותף – האם חברת האחזקה צריכה לעשות זאת

בכל מה שנוגע לבעיות איטום גגות במבנה משותף, דיירים רבים מוצאים עצמם מתעסקים בשאלה מי אחראי לתיקון ומי אחראי לתשלום, או, אם דיירי הבניין משתמשים בשירותי חברת אחזקת בניינים – האם היא זו שצריכה לתקן את הנזילה? המאמר הבא יעשה קצת סדר בדברים.

גג של בניין בבית משותף, בדרך כלל שייך לכל הבניין, אלא אם צוין אחרת.

אם מדובר בגג משותף, נוצרות כמה בעיות נוספות, האם השכן מהדירה למעלה יכול לאחסן על הגג כל ציוד שירצה? האם הוא יכול לבנות יחידת דיור אם הגג נמצא בבעלותו?

ומה לגבי נזילות מהגג? האם כל הדירים צריכים לשלם על תיקון הנזילה? זאת ועוד במדריך זה.

בכל אופן, אם לא הוגדר קודם לכן בתקנון הבית המשותף או באסיפת הדיירים שהגג שייך לאחד מן השכנים, מדובר ברכוש משותף של כל הבניין, ומכאן שיש לעשות בו שימוש סביר בלבד, לא ניתן למלא את הגג בציוד ולא ניתן להשתלט על כולו, או כל מי שימנע מכל שאר הדיירים להשתמש בגג.

כל הדירים שגרים מתחת לגג אינם יכולים לפתוח פתח המחבר לגג על דעת עצמם וללא אישור מדיירי הבניין.

 

מי משלם על איטום גג משותף ותיקונו

בעיה נוספת שחוזרת על עצמה בעיקר בימי החורף הגשומים, הינה איטום הגג. השכנים מלמטה בדרך כלל לא ירצו לשלם על איטום הגג, מכיוון שהם אינם סובלים מטפטופים ומהנזילה שנוצרה.

אולם, על פי חוק הגג שייך לכל הבניין ולא רק לדיירי הדירות העליונות, או מי שסובל מהנזילה.

על פי חוק, האחריות על הגג אינה חלה רק על דיירי הדירות העליונות, אלא על כל דיירי הבניין. כך שהכוונה היא לא שכל דיירי הבניין ישלמו, אלא שגם הזמנת הקבלן שיתקן את הנזילה ובחירתו צריכה להיעשות על ידי כלל הדיירים באסיפה, וזאת כל עוד מי שאחראי על תקלות בבניין הינו וועד הבית.

מכאן האסיפה צריכה גם לבחור את הוועד, שיבחר את כל בעלי התיקונים לציוד המשותף של הבניין, כמו גם את קבלן האיטום – בדרך כלל נהוג שהוועד יבקש כמה הצעות מחיר לפני שיבחר קבלן מתאים.

 

האם חברת האחזקה צריכה לתקן את הנזילה?

במידה והבניין משתמש בשירות חברת האחזקות, היא זו שאחראית לתקן את הנזילה. כמובן שהדבר תלוי באילו שירותים הדיירים משתמשים ועל אילו הם משלמים.

היתרון המשמעותי בשימוש בחברת אחזקות, היא שהם דואגים לטיפול מהיר ויעיל בתקלות שחלות בבניין, כלומר – הם אלו שפונים אל בעלי המקצוע הרלוונטיים ומזמינים את שירותיהם.

לדוגמא, אם מדובר בבניין משותף באזור המרכז, כנראה שישתמשו בשירותיהם של חברת אחזקת מבנים במרכז, ואלו יזמינו בעל מקצוע באזור זה גם כן, וכך השירות יינתן במהירות וביעילות.

לפרטים נוספים תוכלו להיכנס לאתר שליף אחזקות לקבלת הצעת מחיר משתלמת.

 

רעפים