איטום בריכות שחייה – איך עובד התהליך

ישנן בריכות שיש לאטום באופן הרמטי, ויש בריכות שחייה המגיעות עם איטום המגן עליהן ללא צורך במאמץ נוסף.

בסופו של דבר הבריכה צריכה להיות יציבה, חזקה ועמידה לאורך שנים.

כיצד עובד תהליך האיטום? על כך – במאמר הבא.

 

מדוע יש לאטום את בריכת השחייה?

כאשר בונים בריכת שחייה בבית חשוב שהיא תהיה אטומה בחלק הפנימי והחיצוני שלה כדי שהמים לא יחלחלו לקרקע ויפגעו בתשתיות השונות. האיטום חייב להיות מחומרים איכותיים כדי שהמילוי של הבריכה יהיה תקין ולא תבזבזו מים יקרים ועלויות נוספות שיגדילו לכם את חשבון המים. כאשר האיטום נעשה על ידי עובדים מקצועיים המתקינים את הבריכה, המים לא ידלפו ולא תהיה הצפה מחוצה לה. אנשי המקצוע יצטרכו גם להגיע לקראת הקיץ מדי שנה כדי לבדוק את האטימות שלה.

 

תהליך האיטום בבריכות שחייה מבטון

לאחר שבונים בריכות שחייה מבטון יש לאטום בטיח ושכבות איטום נוספות מחומרים כמו איטומט פלוס 501 או 502 לפחות בשתי שכבות. יש ליבש את השכבה הראשונה ורק אז למרוח את השכבה השנייה. ניתן לבצע אטימה בצבע לבן ואטימה נוספת בצבע אפור כדי שיהיה זהה לבטון ולעשות שימוש ב-3 ק"ג חומר איטום לשתי השכבות ביחד. המריחה צריכה להיעשות בכל האזורים של הקירות הנפגשים עם הריצוף ולהטביע בין השכבות רשת איטום. על מנת לבדוק את האטימות יש לסתום את מעברי המים ולבצע בדיקת נזילות באמצעות מילוי הבריכה במים עד למעלה ולערוך בדיקה חזותית. הבדיקה תתבצע לאחר כשבוע שחומרי האיטום יתייבשו לגמרי. במידה ויש צורך בתיקונים יש לבצע בדיקת אטימות נוספת לאחר שמתקנים. הטיח בשילוב חומרי האיטום מעניק לבריכות שכבת הגנה אולטימטיבית אך צריך שהם יהיו מאותו בית יצרן ולא לערבב חומרים שונים. לאחר בדיקת האטימות וקבלת תוצאות מקסימליות ניתן להתחיל לחפות את קירות הבריכות.

 

איטום בריכת פיברגלס

בריכות פיברגלס משווקות כמוצר מוגמר ואטום ולכן אין צורך באיטום נוסף. בריכות מסוג זה ניתן להניח על הקרקע או בתוכה באופן ממוקד ובטיחותי. דופן הבריכות הללו בעובי 12 מ"מ וההתקנה שלהן פשוטה ללא צורך באיטום או אמצעים אחרים מכיוון שהן מגיעות קומפלט. כאשר משווים בריכות פיברגלס לבריכות בטון מבחינת איטום התהליך מורכב יותר בבניית בריכות בטון מאשר בבריכות פיברגלס. האיטום של בריכת הבטון מתייחס לחלקים שבין הקירות, הקירות לריצוף ותפרי התפשטות. בעת היציקה צריך לקבע את עצרי המים כדי שהאיטום יהיה עמיד בלחץ של המים ולעשות שימוש בחומרים מתאימים כדי שהבטון יידבק היטב לתשתית ולא ייווצרו בו סדקים או הפרשי טמפרטורה שיפחיתו את יעילות האיטום. לעומת זאת בריכות פיברגלס עשויות מדופן זכוכית עמיד לאורך שנים ולא צריך לאטום אותן ביריעות ויניל, pvc או חומרים אחרים המשמשים לאיטום בריכות בטון. הפיברגלס הוא חומר יציב ובטיחותי, עמיד לכימיקלים וקל לניקוי.