איטום או איתור נזילות?

החורף מתקרב בצעדי ענק וזה הזמן להעלות למודעות את כל הטיפולים המשלימים שכדאי לבצע בבית כדי למנוע נזקים שעשויים להתקיים בעקבות חדירת מים. מדריך זה יוצא לאור כדי להציג את ההבדל שבא לידי ביטוי בין שני מושגים שהגייתם דומה, אך הפעולה שלהם שונה. הישארו כאן ותגלו מה ההבדל בין איטום ואיתור נזילות, כדי שתוכלו לדעת מהו ההליך שאתם צריכים לבצע, במטרה לשמור על ביתכם יבש לאורך כל החורף.

 

מה זה איטום נזילות?

איטום נזילות נחשב להליך נפוץ שמתבצע במבנים מסוגים שונים, למשל:

  • בתים פרטיים
  • משרדים
  • מוסדות
  • מפעלים ועוד

 

האיטום מתבצע תוך מריחה של צבע חזק על גבי משטחים שונים, למשל, בטון, מתכת ועץ. המטרה של האיטום מתבצעת במרבית המקרים לאיטום של סדקים שהופיעו בקירות ובתקרות. במידה ופעולת האיטום מתבצעת באופן מקצועי, היא יכולה להבטיח חורף יבש לדיירי המבנה. שכן, זו מונעת כניסה של מי גשמים לתוכו.

השורה התחתונה – עכשיו אתם מומחים באינסטלציה

 

תכירו את ההגדרה של איתור נזילות

נהוג לחלק את סוגי הנזילות ל – 2:

 

  1. נזילה גלויה
  2. נזילה סמויה

 

הנזילה הגלויה, כשמה כן היא. ניתן לזהות אותה בקלות, משום שהיא משאירה סימנים על הקיר. הנזילה הסמויה יכולה להתבצע בעקבות בעיית איטום או פגיעה שאירעה לצנרת שנמצאת בתוך הקיר. מצב שכזה מצריך הזמנה של בעל מקצוע שמבצע איתור נזילות ברחבי הבית, כדי שזה ימצא את מקור הנזילה ויאטום אותו.

 

חשיבות ההסתייעות בבעל מקצוע

מי מכם שקראו את הפסקה שהוצגה לעיל בעיון רב, וודאי שמו לב שהמלצנו לפנות לבעל מקצוע שיבצע את איתור הנזילה. אנו מבקשים להדגיש שכדאי להסתייע בבעל מקצוע גם במצבים שבהם יש צורך באיטום. שכן, זה מחזיק בידע וכל הכלים שמאפשרים לו לטפל בתקלות על הצד הטוב ביותר. מדובר למשל במצלמה תרמית, גז מיוחד וצג שמציג לו את התקלה שאירעה מאחורי הקיר.

 

זו הדרך שתוביל אתכם לבעל מקצוע מוסמך

עכשיו ברור לכם שתצטרכו לפנות לבעל מקצוע מוסמך שיודע דבר או שניים על איטום ואיתור נזילות. בשלב זה תצטרכו לערוך חיפוש ברחבי הרשת שיאפשר לכם להיחשף לביקורות שנכתבו על ידי בעלי מקצוע שנחשבים למומחים בתחום. אנו מציעים להיכנס ללשונית הביקורות שמופיעה בגוגל. שם ניתן לראות את הדירוג שניתן לבעל המקצוע (בין 1 ל – 5) ולקרוא את חוות הדעת שגולשים כתבו אודותיו.

 

השורה התחתונה – עכשיו אתם מומחים באינסטלציה

איטום ואיתור נזילות אלו שני הליכים דומים אך שונים שמבוצעים בהתאם לצורך. כעת אתם מכירים בשני הליכים אלו מקרוב וברור לכם מתי צריך לבצע אותם ואיך לעשות זאת באופן מקצועי. לנו נותר רק לאחל לכם שתסתייעו בבעל מקצוע מוסמך ומומלץ שיבצע את עבודתו נאמנה, כדי שתוכלו ליהנות מהמרחב הקיים ללא טפטופי מים חריגים.

מה זה איטום נזילות