אטימת גג לפי סוג הגג

בין אם בשל עונות השנה החולפות, הגשם, הרוח, נזקי הזמן או מקרה של קריסת עץ על הגג – בעיות הקשורות בגג הבית תמיד מצריכות טיפול, וכמה שיותר מהר. גג הבית אמור להגן על משפחתכם ולאפשר לכם לחיות בנוחות בין 4 הקירות שלרשותכם, וכאשר הוא תקול ומצריך איטום, יש לטפל בו מהר איך ניגשים לעניין ומה צריך לדעת? כל הפרטים ממש כאן.

 

איטום בהתאם לסוג הגג

סוג הגג בביתכם ישנה באופן משמעותי את דרך הטיפול בנזקים שונים בו. במהלך הזמנת איטום גגות, בעל המקצוע יצטרך להתאים את החומרים ושיטת האיטום לפי חומר ומבנה הגג, ובשל כך, סוגי גגות שונים יצריכו טיפול בטווח מחירים שונה.

לעיתים, ההצעה לתמחר את איטום הגג לפי מטר לא תהיה משתלמת במיוחד אל מול סגירת עסקה עבור כל הפרויקט – שכן תוך כדי עבודת האיטום עלולות להתגלות בעיות נוספות, וכדאי לסגור עסקה הכוללת איטום חריצים, יציקת בטקל, בדיקות האיטום ועוד. אז אילו סוגי גגות ישנם, ואיך מטפלים בהם?

הזמנת איטום גגות

איטום גג מבטון

כאשר ישנה נזילה או בעיה בגג העשוי בטון, ׳גיל׳ הגג משחק תפקיד משמעותי ביכולת לתקן אותו. כאשר מדובר בגג בטון ישן, יועץ האיטום יכול להמליץ. לכם על מגוון של חומרים בעלויות ורמת אפקטיביות שונה, אך אם בגג ישן עסקינן – לא ניתן להשתמש בחומרים רבים ויש צורך בטיפול נקודתי יותר.

 

איטום גג שטוח ביריעות

כשמדובר בגג שטוח, ישנה האופציה לטפל בנזילה או תקלה בעזרת יריעות ביטומניות. מדובר בשיטת עבודה מקצועית ופופולארית, ופשוטה יחסית, שמאפשרת איטום איכותי שמחזיק לאורך זמן. הטיפול יצריך חימום היריעות כהכנה להדבקה.

איטום גג שטוח ביריעות

איטום גג מרוצף

בעבודה על גג הבנוי עם ריצוף יש את האופציה לבצע איטום עם הרמת הריצוף, שיעלה בין 700-1,200 ש״ח, או לאטום ללא הרמת הריצוף, מה שיעלה בין 80-100 ש״ח. ההבדל במחיר גדול, אך כך גם איכות העבודה והיכולת להביא לכם מוצר סופי בגימור גבוה ויסודי יותר. כמו כן, כאשר יש מספר מוקדי נזילה מהגג, איטום עם הרמת הריצוף היא הדרך היחידה לפתור את שורש הבעיה.

 

טכניקות לאיטום גגות ומחירן

להלן סוגי הטכניקות הפופולאריות ביותר ומחירן הממוצע בשוק:

  • יריעות ביטומניות נדבקות 60-90 ש״ח בין 100-200 מ״ר
  • זיפות גג עם זפת חמה 1,500-2,500 ש״ח עבור גג עד 50 מטר
  • תיקון נקודתי עם זפת או יריעות 450-700 ש״ח לאזור עד 5 מ״ר
  • איטום עם רעפים קומפלט 4,000-5,200 ש״ח לגג עד 60 מטר
  • איטום באמצעות בטקל 2,900-3,500 ש״ח לגג עד 80 מטר
  • איטום במשחה פוליאורטינית 95-145 ש״ח לפי מ״ר

 

לסיכום

כשהגג נוזל, חשוב למהר ולפעול בזריזות, שכן המתנה עלולה לייצר בעיות נוספות בשל מזג האוויר, מה שיכול לעלות ביוקר. סוג הגג שלכם יתווה את סוג הטיפול שתצטרכו עבורו, ועם מחקר פשוט תוכלו לבצע השוואת מחירים ולקבל הצעה משתלמת שתפתור את הבעיה מהר. בהצלחה!

איטום גגות