אדניות וגינת גג

אנשים רבים מעוניינים להוסיף חיים ורעננות לסביבות המגורים שלהם, על אף שאין הם גרים בדירת קרקע הכוללת גינה או סביבה פסטורלית. היום ניתן לאפשר זאת תודות לכלים ועיצובים מתוחכמים, שבעזרתם ניתן לגדל צמחייה ואף גינה קטנה, גם אם אתם מתגוררים בבניין מגורים או שיש ברשותכם גג פתוח. אחד העיצובים הנפוצים לגגות פתוחים הוא – גינת גג המורכבת מאדניות עץ, בלוקים, בטון או חימר. אדניות כאלו מגיעות בגדלים ועיצובים שונים, ומאפשרות מראה פסטורלי לגג שלנו, והתחושה? ממש כמו בגינה אמיתית!

עיצוב גינת גג

גינות גג הפכו לטרנד נפוץ בשנים האחרונות, ואנו נתקלים בעוד ועוד אנשים שאינם מוכנים לוותר על סביבה פסטורלית וירוקה, וזאת על אף שהם מתגוררים בקומה הכי עליונה של בניין מגורים. הסגנונות הם רבים ושונים כאשר אנו מדברים על גינת גג, יש כאלו המסתפקים במספר אדניות קטנות עם צמחי תבלין, ויש את אלו שלא מתפשרים- ומקימים בגג שלהם גינה לכל דבר, כזו עם שיחים ועצים מרשימים. בצורה הכי בסיסית, על מנת ליצור גינת גג- אנו זקוקים לתיחום או כלי מסוים שבתוכו נניח את האדמה או את החצץ כך שאלו יהיו מופרדים משאר שטח הגג. הפתרון הנפוץ הוא לרוב אדניות, כיוון שניתן לקנות אותן בגדלים, צבעים ומחומרים שונים, וניתן להזיז אותן על פני שטח הגג במידה ורוצים. אדניות יכולות להיות גם קבועות, כשהן למעשה תיחום של חלק משטח הגג באמצעות קירות שיוצרים שטח בו מניחים את המצע לגידול הצמחייה. אדניות כאלה הן לרוב גדולות יותר בשטחן, תופסות חלק משמעותי משטח הגג, ויכולות להכיל עצים ושיחים גדולים.

הצבת ואיטום אדניות

יש סוגים רבים של אדניות, והן יכולות להיות מיוצרות מחומרים שונים, כשהנפוצות ביותר הן אדניות בטון, בלוקים או עץ. חלק חשוב מאוד בהנחת האדנית, הוא איטום האדנית ויצירת הניקוז בתחתית שלה. יש להתאים את חומר האיטום לחומר ממנו עשויה האדנית, כשבין חומרי האיטום נוכל למצוא חומרים ביטומניים, חומרים צמנטיים, טיח, יריעות PVC, ועוד. בעלי מקצוע העוסקים בתחום האיטום יידעו לא רק להתאים את החומר המתאים, אלא גם לבצע את עבודת האיטום ע"פ שלבים וזמני המתנה נכונים, שהרי מדובר בתהליך שחייב להיות מדויק- במידה ונרצה לקבל איטום איכותי.
הכנת ניקוז בתחתית האדנית- חשובה על מנת לפזר עודפי מים מתוך האדנית, העלולים לגרום להצפה, ריקבון ונזק לצמחייה. בזמן הנחת צינור הניקוז חשוב להניח עליו בד סינטטי כלשהו, שיימנע כניסת אדמה לתוך הניקוז וחסימה שלו.

יצירת גינות גג באמצעות אדניות, מהווה פתרון מעולה לאנשים שברשותם גג, ולא מעוניינים לוותר על האווירה הפסטורלית שמעניקה הצמחייה. ככל שמדובר באדניות- חשוב להציב אותן בצורה חכמה, לבצע איטום נכון ומקצועי ולהניח ניקוז יאה, על מנת למנוע בעיות של סדקים, נזילות, או נזק לצמחים.